Výchovný poradce
Mgr. Miroslava Padalíková – miroslava.padalikova@szslesna.cz
Konzultace s rodiči: dle dohody
• v součinnosti s ostatními pedagogickými pracovníky iniciuje vyhledávání a šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost
• navrhuje řešení konfliktních situací (rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák )
• spolupracuje s dalšími institucemi
• reaguje na podněty žáků ze schránky důvěry, která je volně přístupná
• předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
• informuje žáky a jejich rodiče o činnosti PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADNY a SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO CENTRA a o dalších poradenských službách v regionu (úřad práce, sociální péče, krizová centra, volnočasové aktivity pro žáky….)
• poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích v době pobytu ve škole
• poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
• ve spolupráci s ostatními pedagogy na zavádění a vyhodnocení preventivních programů (protidrogová prevence, vandalismus, šikana…)
• poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče
• informuje o studijních možnostech, pomáhá při vyplnění a včasném odeslání přihlášek ke studiu
• spolupracuje s třídními učiteli V. třídy v dané problematice
• zpracovává přehledy o přijetí žáků
• soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči
• vede databázi žáků s vývojovými poruchami učení, integrovaných žáků a pravidelně ji aktualizuje
• vede jejich evidenci individuálních studijních plánů
Mgr. Miroslava Padalíková – miroslava.padalikova@szslesna.cz
Konzultace s rodiči: dle dohody
• koordinuje přípravu a realizaci minimálního preventivního programu školy
• sleduje rizika vzniku a projevů sociálně patologických jevů a jejich řešení
• realizuje a koordinuje aktivity zaměřené na prevenci záškoláctví, závislostí, agresivity a dalších sociálně patologických jevů
• komunikuje s učiteli v oblasti primární prevence, v případě vzniklého problému dává podněty k možné nápravě
• monitoruje projevy sociálně patologických jevů či jejich rizika
• spolupracuje při zajišťování besed, přednášek a aktivit pro třídní kolektivy
• poskytuje informační a metodické materiály
• aktivně spolupracuje s rodinou v případě krizové intervence
• spolupracuje s institucemi a organizacemi působícími v oblasti primární prevence
• koordinuje předávání informací o problematice sociálně patologických jevů ve škole, dokumentuje průběh preventivní práce školy